Tillbaka i byn

 

Jaha då var man hemma i stuga igen efter en runda i Borås. Det finns ju ett ordspråk som säger; hemma är där jag hänger min hatt. Eller något i den stilen men för mig är hemma i Henkes famn. Borås var som alltid härligt, tjejerna var lika goa som vanligt fast ett stort minus till den obefintliga snöröjningen i Borås. Fast sen fanns de vissa som var mer insnöade än andra. Så här så det ut på parkeringen där Henke alltid parkerar:



Tror att det är dags att skrapa rutorna, eller vad säger ni?

Vi testade även på det här med att åka buss i Borås och det var minst sagt en upplevelse. Man kan inte köpa biljetter på bussarna så antingen måste man ha ett pendlarkort eller så får man lösa en smsbiljett. Vi rusar till bussen skickar smset precis när vi hoppar på. Vid nästa hållplats hoppar 3-4 biljettkontrollanter på. Aj aj dags att bli nervös? Ja! För tydligen hade Henke först skickat till fel nummer så det hade inte blivit löst någon biljett till mig som tur var så förstod väktaren att vi var nya på det här och förklara hur det funka. När vi skulle hoppa av var det dock någon liten snorvalp (läs i Fille eller Jeppes ålder) som fick en liten snedtändning och skulle ta sig en "sväng om" med vakterna. Det slutade med att det small till i bussen sen stod hana upptryckt mot fönsterrutan.

Hmm farligt att åka buss i Borås!

Uteliv, en fredag i Borås kan även beskrivas som obefintligt. Vi kan väl ite precis påstå att vi jublade över musikutbudet. Men drinkarna var goda :)

Passa även på att åka till Gällstad där bland annat outleten Lager 157 ligger. Riktigt najs, måste jag säga! Shoppade lite tunikor och linnen och Henke köpte en skitsnyggjacka (på en av de andra outletsen brevid). Men mest handla vi faktiskt till Alva, hon fyller två snart så vi tänkte utöka hennes garderob men lite tuffa kläder.

I lördags bar det ner till Skåne, Henke han följde med ner för att fira Anitas födelsedag och efter vi ätit oss galet mätta där drog vi till Helsingborg eftersom Calle fyllkt 30. Slutade med att vi trilla in i stugan igen vid 4 i morse. Så idag har vi haft sovmorgon.

Nu sitter Henke i bilen upp till Borås igen och jag ska plugga lite innan sängen kallar. Vi gjorde även ett annat riktigt fyns på Lager 157, matchande glasögon. Vi kunde bara inte låta bli, jag menar kan det bli vackrare?



Det var alles från glasögonormen. Ha det bra gott folk!


Kommentarer
Postat av: Anna

Hahahaha, underbar bild! Ni är för goa!

2010-03-10 @ 18:05:36
URL: http://annakanintestanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0