Då har man gjort det igen..

Jag har roat en hel skidby under en hel vecka! I år blev det dock inga stora missöden när jag skulle av stolsliften. Förra året trillade jag vid varje försök. Men bara för att det inte blev några pinsamheter när jag skulle av betyder inte att det inte blev några när jag skulle kliva på. Vet inte riktigt hur jag lyckades men jag lyckades missbedömma avståndet mellan min rumpa och sätet på liften vilket i sin tur ledde till att jag fick en ordentlig rövtackling av liften. Det bara small till, jag skojar inte det lät booom! Så när jag kom på liften skratta och grät jag om vart annat för det gjorde ont som f-n samtidigt som jag insåg hur komiskt det måste sett ut för de som beskådade händelsen.

Annars så tog jag några omvägar ut i skogen utan för skidbacken, men Henkan kom också på vilovägar i år och som jag skrattade när han försökte ta sig ut i backen igen efter att ha tagit sig en titt på den svarta pisten. Han hade snö upp långt över knäna och muttrade mindre glada saker när jag skrattade så jag fick kramp i magen.

Kan dessutom konstatera att jag måste gjort ett enormt intryck på min skidlärare förra året för när jag mötte han i år så sa han: Åkte du inte en lektion med mig förra året? Vet i katten om han var så där jätteglad över att se mig igen. En sak är nog säker, han jobbar nog inte kvar nästa år. För jag sa att jag kommmer nog komma då med!

Vädret var lite si så där. Kallt som fan i början, hade minus 35 grader på morgonen en av de första dagarna. Men sen blev det lite bättre temperatur, fast då snöade det i stället. Det där med pudersnö, det var svårt att åka på. Trots att solen skint med sin frånvaro har det varit en superbra vecka med en och annan jägermeister ;)

På resan hem berättade jag för Henke om min gamla granne Emma och när jag kom hem sen så hade Emma kontaktat mig på Facebook. Inget litet sammanträffande. Har inte tänkt på henne på jättelänge och sen när jag väl pratar om henne så visar det sig att hon tagi kontakt med mig. Kommer fortfarande ihåg den där mjukisdräktet som jag fick ärva av henne. När mamma tyckte det var dags att ge upp den så gick jag ut i soptunnan och hämta tillbaka den.

Det var allt för denna gången! Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: anilE

Haha Låter som en riktigt bra vecka med många skratt :)

Ha det bra!

2010-02-08 @ 07:51:33
URL: http://hanile.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0