På tiden...

Haft lite paus från bloggandet, men har inte legat på latsidan för det. Har varit ute på turne och blivit kulturell när jag och tjejerna som jag skiver uppsats gjorde Kulturhuset i Hässleholm, Regionmuseet i Kristianstad occh Järnvägsmuseet i Ä-holm. En härlig heldag och det där med kultur och museeum är ett nöje jag kan rekommendera. Det ni, det trodde ni kanske inte! Så lite mer bildad än senast har jag minsann blivit. I Regionsmuseets broschyrer hittade jag dessutom ett klockrent citat: "Utan historia är du bottenlös". Tänkvärt eller hur.

Har varit en hel del senaste tiden på jobb och skola och jag känner att mina byxor blivit slitna på knäna, efter att jag bildligt talat gått på knä en längre tid. Så jag tog faktiskt mitt sunda förnuft till fånga och har tagit ledigt från jobb för att bara kunna koncentrera mig på skola och välmående. Man kan visst lära en gammal hund sitta! Som tur har jag en otroligt klok och förstående chef, han är bra han.

Har legat på soffan sen jag kom hem från skolan idag och samlat energi så nu ska jag ta en fika och sen är det nya studietag som gäller. Världens bästa kandidatuppsats som ska skrivas ju! Ämnet vet jag inte om jag berättat här, det är iaf marknadsföringsverktyget storytelling i kulturverksamheter därav roadtrippen härom dagen.

Det var alles gott folk, på återseende!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0