Minst sagt lite sura...

är mina tändstift. Vi har meckat motorcykel idag jag och Henke. Min MC startar inte trots att vi laddat batterier så vi skulle reka lite. Henke lyfte av hela tanken vilket såg minst sagt konstigt ut. Här står tanken på garageuppfarten hos Robban o Anita.


Så här avskalad ser min MC ut utan tank, lite kåpor och sits.



Men det var bra att Henke var lite wild and crazy och lyfte av tanken för då blev vi varse att det som är ON på bränslekranen inte alls betyder att bensinen rinner på, utan när den står på ON som vanligtvis betyder på så är kranen stängd. Förstår inte logiken men då förstod vi att kranen stått öppen hela vintern. Detta ledde i sin tur till att vi skruva loss tändstiftna som var minst sagt lite sura. Dyngsura faktiskt. Så i morgon ska Henke köpa nya och så får vi se om SilverBettan startar då.

Vi passa även på att ge henne en liten ansiktslyftning. Min motor till cykeln har ingen kylande fläkt utan har något som kallas kylartoppar där vinden blåser in när man kör och kyler motorn. Men tydligen har SilverBettan kört fort, fort, fort för färgen var som bort blåst. Så vi skrapa bort den lösa färgen och spreja på ny.



Före



Efter

Viss skillnad blev det!

Sen tog jag ju självklart en bild på mig själv också.



Håll nu alla tummar ni har gott folk för att det räcker med nya tändstift för att få Bettan att starta!

På återseende!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja just det hade jag förträngt hela vintern, att du ska köra mc.Om jag vill den ska starta? Tja tål att tänka på.Kramar

2010-04-08 @ 09:36:54
Postat av: Tanja

Henke har fått igång den :) så det är bara att inse fakta mamma!!

2010-04-09 @ 12:48:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0