Rapport avlägges...

Torsdag förmiddag och jag känner fortfarande av träningsvärken som jag skaffade mig i söndags, men tro nu för allt i världen inte att jag tränat. Nej, nej jag skulle kunna skriva att jag satt spaden i jorden, men det finns för f-n ingen jord i vår trädgård. Så jag grävde helt enkelt upp ett par ton sten. Överdrev kanske lite men det kändes som det i alla fall! Men vad var det jag gjorde egentligen då? Jo, jagg planterade Buxbommen! Va? Hörde jag ett litet ÄNTLIGEN? Har Gert Fylking börjat läsa min blogg eller är det bara mamma som blev chockad!
Jag har ju minst sagt fått höra några gånger:
Vart ska ni ha Buxbommen?
 Då har jag fått svara:
 Jag vet inte vi är inte överens!
 Så hade vi blivit överens om det i söndags då? Nja inte riktigt bara på ett si så där. Men jag grävde ner skiten ändå! När jag hade kommit halvvägs så rådfråga jag Henrik och då kunde han ju inget annat än att hålla med! Bilder kommer när jag fått Internet på den bärbara datorn.

I veckan har jag tagit fler beslut utan att rådfråga Henrik, vilket gjort att han svettats en hel del innan han set resultatet. Häromdagen sa jag exempelvis till honom att nu åker jag och köper gardiner till köket i lägenheten. Som alla vet har jag och Henrik inte riktigt samma smak alltid. Men sagt och gjort, jag åkte till Knalleland och KID som tydligen ska stänga så jag fick köpa en köksgardin för halva priset. Sen passade jag på att fynda lite blommor och billiga krukor när jag ändå var igång. Sen hängde jag upp gardinerna och pyntade fönstret tilll matte geniet kom hem. Så då kunde han ju inte heller göra något annat än att säga att det var fint. Men det blev fint!

Igår gjorde vi en runda på Knalleland tillsammans det blev ÖB, Rusta och Jysk som besöktes. Köpte lite tråkiga men nödvändiga saker så som tvättmedel, disktrasor, ja ni vet sånt. Men en sak måste jag säga de här Boråsarna är nog ett ordningsamt folk! För aldrig har jag sett en Jyskbutik med sådan ordning i den. Både jag och Henrik blev helt chockade. Jag är fortfarande förbluffad, hade alla Jysk butiker sett ut som den, hade man nog hanslat oftare där. 

Nu kom Matte Geniet hem på luchrast så jag måste skynda mig, ska med han till skolan och jag är inte riktigt i skick för det ännu. Så vidare jag inte vill att mitt nya smeknamn ska bli SVETTIS!

På återseende!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0