Pannkakas söndag

I förmiddags gjorde jag något som jag inte gjort på väldigt länge, jag grädda pannkakor. Men man var ju lite ringrostig, det blev inte den godaste omgången jag gjort. Men de slank ner och mätt blev man. När vi satt och åt så sa Henrik: Det enda som saknas nu är din mormors jordgubbssylt! Det säger en hel del, den godaste jordgubbssylten som finns kommer från de gamla i Nybygget.


Pannkakorna i fullfärd att bli gräddade, den ena blev dock lite prickig vet inte varför. Men jag tyckte den blev söt.

Hade bara precis hunnit sätta mig vid datorn för att plugga, flitigt som man är, när Robert och Anita ringde och sa att de stod på parkeringen utanför. Det visar sig att vi fick oväntat besök, men vi kör inte med Gevalia som man gör i reklamen utan vi dricker Zoegas. Men eftersom vi hade kaffe men ingen kaffekokare fick Henrik och Robert  åka och köpa kaffekokare. Men nu har vi kaffekokare i alla fall!

Snart ska vi iväg till skolan, på en söndag tänker ni. Ja, jag måste plugga och Henrik ska träffa gruppen och förbereda sin presentation de ska hålla på Office i veckan. För er som missat det så vann de ju tävlinge och resan till New York. VD:n för Proffice var även så nöjd med deras lösning att de ska få presentera den för företaget. Spännande säger jag, nervöst säger Henrik.

Nedan följer lite bilder som jag inte fått tummen ur att ladda upp innan. Först ut är det vinnande laget.


Här blir de intervjuade om hur det kändes att vinna, jag lovar de var mycket gladare än vad de ser ut att vara just på denna bilden. Troligtvis är de lite tagna och chockade efter att just fått beskedet och ska smälta det en stund.

Gardinerna jag fyndade till Henriks kök ser ut så här. Märk väl att det dessutom finns krukväxter. inte illa pinkat, tycker jag i alla fall!




Sen skröt jag ju för ett tag sen om att buxbommen blivit planterad. För er som inte trodde mig så finns här bild bevis. På stenplattan är det tänkt att det ska bli en liten sittplats. På sommaren så är där skön kvällssol. På vänster sida är tanken att det ska bli en grönrabatt med fokus på olika sorters blad. Här är tanken att det ska bli funkior, gräs och ormbunkar. Vår lilla gröna oas helt enkelt.



Det var allt för denna gången, gott folk. På återseende!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0