Min man har inte tid med mig...

Jag hade ju sett fram emot den här tiden väldigt mycket, för jag tänkte äntligen ska jag och Henrik få lite mer tid för varandra när jag inte jobbar så mycket. Två studenter borde ju ha tid att träffas, men ack nej.

Jag pluggar nästan hårdare än någonsin och Henrik är i skolan 8-16 och sen går han på extra lektionen eller räknar matte med sina klasskamrater. Flitigthetens lampa lyser stark medans vårt umgänge lyser med sin frånvaro. Igår kväll hade Henrik kvällen ledigt med då hade jag ett lååångt kapitel om marknadskommunikation att mala mig igenom. Ikväll är jag ledig men då är Henrik iväg på något som kallas 24-timmars uppdraget. Det innebär att han och tre andra blivande ingenjörer tävlar mot 3 andra lag om att vara bästa problemlösarna. Varje lag har fått vars ett uppdrag från ett företag som de ska lösa under 24 timmar. Alla lagen sitter i vars ett tält på Stor Torget mitt i Borås och tänker så det knakar. I sitt lilla vita tält lär han sitta hela natten så i morgon är han nog trött så då kan vi inte umgås. Men det gör ju inget för i morgon är det plugg hela kvällen för mig ändå! 

Det blir ju bättre sen när jag är snorrik och kan försörja min man, så han bara kan gå hemma hela dagarna och städa och laga mat. Då har vi kanske tid att umgås!

Håll nu tummarna för Henriks lag i några timmar till! För vinsten är en resa till New York!


Kommentarer
Postat av: Anna

Och det gick ju bra!!! Grattis Henke! Ni skulle kunna flytta till Växjö och plugga på lärarutbildningen. Då hade ni haft oceaner av tid för varandra. Så värdelöst, enormt slöseri med tid... Fem år hade kunnat bli tre med effektivare upplägg. Nåja, ni är i alla fall i samma land - vilket gör mig lite avundsjuk... Haha, kramar

2009-09-18 @ 07:51:56
URL: http://annakanintestanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0