Lite tid och mycket att göra!

Det var ju ett tag sen jag skrev och det beror på att det är så mycket som ska hinnas med nuförtiden så när det är en ledig stund är bloggen inte prioriterad så högt på listan.

Men så här ligger det till för att göra en låååång historia betydligt kortare:

 Dagen innan Kreta fick Henrik det glädjande?!?! beskedet att han kom in på utbildningen i Borås vilket jag i och för sig hade varit ganska säker på hela tiden. Men i alla fall så föll det sig så illa att allt praktiska som behövdes fixas var tvungen att göras under veckorna vi var i Kreta men det löste sig tack vare Robban.

Veckorna på Kreta var fyllda med värme, sol och bad. Vi gjorde inte allt för många knop vilket jag uppskattar nu, för vi behöve verkligen vila upp oss. I alla fall jag! Kom hem en fredag morgon och landade i sängen på vid halv sju då hade vi inte sovit på 23 timmar. Så vad tror ni vi gjorde? Ja jo vi sov, och sov och sov. Så där försvann hela den dagen. Sen var det ju bara att packa under hela lördagen för sen på söndagen begav det sig till Borås.

Vad har vi än så länge lärt oss om Borås? Jo, när folk säger att det alltid regnar, så skojar dem inte! Det regnar, och regnar och regnar lite till. Sen har dem dessutom rondeller till en hel förbannelse. Efter två veckor nollning och boende i den minsta lilla stugan jag någonsin sett har Henrik fått nycklarna till lägenheten. Så denna helgen har spenderats på IKEA och nu tvättar jag medans min flitiga man räknar matte. Har hunnit fylla år också, det var väl egentligen inte så mycket med det. Ni som undrar när jag ska fira, jag vet inte när jag har tid. Och tid det är en britsvara.

Förutom allt detta så har jag en släng av dåligt samvete, för när sommaren kommer så tänker man alltid att nu ska jag träffa massa folk och umgås med mina älskade vänner som man inte har hunnit med under höst,vinter och vår. Men nu är hösten här igen och jag har inte hunnit det, extra dåligt samvete har jag för att jag inte hört av mig till fröken Ek. Om du läser detta Anna så lovar jag att jag ska bättra mig och hoppas att du vet att jag tänker på dig! En kompis jag lyckats prata med är Maggan och hon är lika go som vanligt. Hon ska läsa till mäklare så det blir ingen tomatodlare av henne inte!

Nu är tvättmaskinen färdig så jag ska återgå till mina sysslor. Henke har lovat att de helgerna jag kommer upp till Borås ska han boka tvättid så jag har något att göra när jag hälsar på! Han är charmig han!

Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: Christel

Kul att du bloggar igen.Alltid roligt att läsa vad du hittar på! Visst finns det en massa postorder ställen i Borås? Så om jag åker och hälsar på Henke vill jag inte ha nån tvätt tid, jag vill shoppa!!

kram moster

2009-09-06 @ 23:08:55
Postat av: Anna Ek

Åh du är så söt gumman!!! Jag saknar dig så mycket och nu blir jag så förvirrad när jag läser om Borås. Ska du också bo där? Eller bara Henke? Vad ska han läsa? Hur länge? Nej jag ringer dig!

Puss

2009-09-10 @ 17:14:45
URL: http://annakanintestanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0