Snor, guld och lite mer snor

Har snorat nu i snart en hel evighet känns det som. Men snart måste det väl ändå vara nog. Ledig från skolan i dag, tänker inte göra allt för mycket. Bara ta det lugnt och dricka massa te. Henke är hemma han ska ju till sjukhuset i morgon. Men han ligger mest i sängen och mår lite si så där av alla mediciner och medel han ska trycka i sig under dagen.

Snart ska jag dra tummen ur och åka till Bauhaus och sen ta en sväng i skogen för i kväll ska det pysslas! Förresten Moster jag hade ju tänkt att överlämna ditt pris i fredags. Jag har ju haft svårt att få tummen ur i det läget med. Men du vann tävlingen för en hel evighets sen. Du var bara 3 kr fel i din gissning. Egentligen var det ju en undersökning av släktens konsumtionsvanor och du vann. Troligtviss är du den som handlar mest! Fast din snåle man handlar väl ingenting så det jämnar ju ut sig. Fick ju tryckt på fötterna i fredags också, trodde jag skulle bli hel däckad i lördags men så blev inte fallet.

Rensade ju ur min garderob häromdagen och i dag slängde jag kläderna i en sådan där insamling. Så idag har jag ett rent samvete och har hjälpt barnen i Afrika genom Svenska humanitär organisationen eller vad den nu hette. Hoppas att pengar, kläder eller bidrag kommer fram till de som verkligen behöver dem och inte stannar på vägen. De skänkta kläderna motsvarar 2 vanliga plastpåsar i mängd och där fanns bland annat min älskade Australien kjol med guldspets. Alltså vissa klädesplagg är bara så svåra att kasta fast att man inte använder dem. Den kjolen blev jag blixtförälskad i direkt. Verkligen kärlek vid första ögonkastet men jag har aldrig riktigt lyckats matcha den med andra kläder eller hittat tillfälle att ha den på mig. Henke firar nog att jag kastat den, men jag saknar den redan!


Ahh den var ju så fin. Hoppas någon annan får mycket glädje av den!

På återseende gott folk!


Kommentarer
Postat av: moster

Jag visste väl att jag skulle vinna!Det visar hur prismedveten jag är!! Men det va väl synd att skänka bort den bling-bling kjolen,jättefin ju!

Krya på dej din snorunge

kram moster

2009-11-09 @ 19:52:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0