När jag går upp går andra till sängs!

God förmiddag på er alla! Det hör väl till ovanligheterna att jag kallar kl. 10 som förmiddag men i morse ringde klockan vid fem. Det kan vara ett nytt personligt rekord för mig eftersom jag dessutom gick upp redan första gången alarmet ljöd. Jag är ju inte den mest morgonpigga individ på vår planet. Min älskade Henke hade somnat på soffan i natt och kom till sängs ungefär samtidigt som jag gick upp. Så han ska jag snart väcka och bjuda på de godaste tekakorna jag vet, tekakor från Contan här i byn.

Men varför gick jag då upp så tidigt i morse? Jo jag har varit på Frukostklubben som annordnas av Marknadsföreningen i Helsingborg, www.mih.m.se. Där fick jag förutom frukost lyssna på Stefan Engeseth som var otroligt duktig på att få åhörarnas intresse. Han pratade om en upp och ner vänd värld inom marknadsföringen. Att PR tappar och reklam ökar, hurvida jag håller med om att PR kommer dö ut är dock en annan diskussion. Det kommer inte finnas kvar i den formen som traditionell PR, men public relations kommer alltid finnas tror jag. Om än i en ny modernare tappning. Vi fick även ett smakprov av den julshow som kommer att gå på Sundspärlan, www.sundsparlan.se.   Musiken var si så där, men trollkarlen var otroligt komisk. Skrattade så jag fick kramp i magen! Sundspärlan som för övrigt hade fått en otrolig uppfräschning, ett riktigt ansiktslyft. Vilken byggnaden i och för sig behövde.

Annars så håller vi på att skriva ett projektarbete inom ämnet Hållbar handel och de utmaningar som då uppstår. Vi har valt att skriva om Sony Ericsson som i somras lanserade en nya mer miljövänlig kollektion av mobiltelefoner som kallas Green Heart, www.sonyericsson.com/greenheart. Hade jag känt till det innan jag byte mobil kanske jag hade bytt till dem i stället.

Det var allt för denna gång gott folk, på återseende!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0