Fångad av en stormvind...eller var det syndafloden?

Var det någon mer än jag som kände Carola vibbarna igår, för attans vad det blåste och regnade. Åker ju numera tåg till och från skolan. Nej det har inget med miljömedvetenhet att göra även om man börjar känna sig lite hjärntvättad. Läser en kurs som handlar om miljö och hållbarhandel just nu. Jag åker helt enkelt tåg för att det tar för lång tid att gå och är för jobbigt att cykla till Helsingborg. Henke har ju sin bil, den lilla taskmörten!

Men tillbaka till ämnet!

 När jag hoppade av tåget i går eftermmiddag var jag tvungen att göra lite ärende, hade fått ett paket som jag verkligen behövde hämta. Så sagt och gjort! Kunde knappt ta mig framåt så mycket det blåste och frös gjorde jag för jag var inte riktigt klädd för att syndafloden skulle störta ner över oss. Hade behövt gå och handla också men där gick gränsen. När jag väl kom hem så var jag minst sagt blöt, det var bara in i badrummet och hänga av kläderna. Det droppade bokstavligen från dem. På överkroppen var jag torr för jag hade min skidjacka på mig. Men på nedandelen, ja om vi säger så det såg ut som jag hade kissat på mig. Jag lovar det hade jag inte. Fast det är klart då hade det kanske värmt för en liten stund i alla fall. Så här såg jag i alla fall ut när jag väl kom hem:



Frös ju hela kvällen sen, så det var ju bara att krypa ner i soffan under ett täcke! Sen blev det inte mer vettigt gjort den dagen.

I dag var jag sen på det till skolan, så jag ska skynda mig ut, stoppar ner fötterna i skorna som fortfarande är dyngsura från igår. Panik! Testa med jympaskor men det såg heldumt ut till byxorna. Så det var bara att inse att jag måste byta om, och det innebar att jag inte hann med tåget. Funderade länge och väl om jag skulle ta tåget vid tio, så jag i alla fall bara missade halva föreläsningen. Tänkte efter hur givande de andra föreläsningarna har varit den senaste tiden och bestämmer mig för att nej jag skippar den helt. Så här sitter jag! Men jag ska tåget vid elva för att hinna äta lunch med Charlotte innan jag ska gå på en obligatorsik föreläsning.

Men jag får nog ta ett mellanmål nu för magen kurrar så högt att jag behöver öronproppar!

På återseende!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Kolla in tårna ????

2009-11-22 @ 09:57:49
Postat av: moster

Hon har ju gått i motvind med dom!! Det ser man ju verkligen....

2009-11-22 @ 22:31:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0