Slalom!

Igår var det dags att rasta mc:n igen, som jag bestämt mig för att döpa till Bettan 2. Men det blir ingen namngivningesceromoni och sådant. Det finns helt enkelt inte tid för det just nu. Denna gången skulle jag och Bettan 2 träna på att svänga, och visst det kan väl vara bra med tanke på att vägarna inte alltid går rakt.

Vi körde ner på industriområdet och först fick jag träna på att köra i cirklar när det såg hyfsat ut var det dags att höja svårighetsgraden lite. Jag skulle jag resa mig upp och köra, och jag blev minst sagt tveksam till detta upptåg. Men jag testade och insåg ganska snabbt att det faktiskt var lättare att hålla balansen då, tro det eller ej.

Efter dessa bravaderna var det då dags för slalomen, men då blev jag lite besviken. För när mamma kör slalom med hundarna så springer hon före med en godis samtidigt som hon säger sla-lom sla-lom! Men varken Henrik eller Robert hade tagit med några gotter så jag fick köra slalom utan belöning. Men det gick det också och efter jag testat att köra slalomen stående också kände jag mig lite som en mcstuntman, men bara lite! Men oroa dig mamma jag tänker inte försöka mig på att stå uppe på mc:n och köra som den här killen.



Det var allt för denna gång nu är det snart dags för jobb!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0