Se upp i backen...

Vecka fem ska vi göra världen osäker, då ska åka skidor! Ska dricka massa mjölk tills dess, har hört att mjölk ger starka ben. Det lär jag behöva! Idag har vi varit på Väla och införskaffat utrusningen inför resan, jag har ju inga grejer i skidväg. Så vi fick handla kläder från topp, mössa och hjälm, till tå, skidstrumpor. Min man är ju så gullig så hans julklapp var ett bidrag till skidkläderna, sen hade jag dessutom ett presentkort på Väla på tusen kronor. Det var dessutom minst 15% rabatt på allt på Team Sportia så i slutändan blev det inte så mycket pengar för min del. Henkan han blev däremot fattig, han är så snäll. Här kommer en lite smygtitt på hur det kommer att se ut vecka fem.



Henrik är oftast snäll men ibland visar han sitt riktiga jag som här, häromdagen i duschen. Är det bara jag som ser drag av djävulen?



Annars så har vi haft gäster i söndags serverade hederlig söndagsstek med kokt potatis, kokta morötter, brunsås, lingon och gele. Det blev dundergott, vattnas i munnen bara jag tänker på det.

Den nya frisyren stormtrivs jag verkligen i, har ju visat upp den när jag var hos moster men om någon glömt eller inte var där så kommer ett smakprov här. Notera att jag har min silver jacka på bilden, när Henke såg den så utbrast han bara: "Har du hittat den på UFF eller?"



Imorgon börjar skolan och på torsdag jobbet ,slut på sötebröds dagarna helt enkelt!

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0