Om dagarna som gått..

En liten rapport kring vad som hänt de senaste dagarna.. I tisdags hade jag det hur kul som helst. Anna Ek och Pontus var hos oss och hälsa på. Anna har jag inte träffat på en hel evighet, och har jag inte träffat henne på en hel evighet så var det flera hela evigheter sedan jag träffade Pontus. Men de var som vanligt helt underbara. Fast vi saknade Oskar lite granna. Men man kan inte få allt här i världen.


 

Så här söta var Anna och Pontus.


Medans jag och Pontus var så där glada över att se varandra igen! Henke ville absolut inte vara med på kort tyvärr.


Dan före dopparedagen var det högtid för julfirande tyckte jag och Henke som firade vår alldeles egna julafton då. dagen började med en brunch. För oss var det frukost men på ett klockslag då ni andra åt lunch. Det var Henkes köttbullar, prinskorvar, julost, vörtbröd och ägg som stod på menyn. Och som vi åt, vi praktiskt taget rullade fram. Så efter det fick vi ut och gå och passa på att njuta av snön för snart skulle den töa bort helt. så en runda runt Tingvalla blev det och en hel del snöbollar kastades. Eller rättare sagt Henke kastade dem på mig inte vice versa.


Så fort jag tog fram kameran så blev det fart i de långa benen. Men en gång fick jag han allt.



Efter promenaden värmde vi oss med glögg, innan det blev pepparkaks bak. på färdig deg, vad trodde ni? Men det var inte min grej så för husefridens skull fick Henke styra upp pepparkaks baket. Vilket måste tagit otroligt på krafterna för sen somnade det lilla pyret på soffan. Snarka högt gjorde han under tiden jag laga middag. När vi var mätta och belåtna igen var det julklappar som gällde. Han är bra på det där med att köpa julklappar. Fick en fläkt som man ställer laptopen på så den inte blir överhettad när man skriver långa blogg inlägg. Fick en jättefin tidningskorg. Biljetter till teatern Snövit och sju Miffon samt en natt på valfritt hotell. Min pojke han kan han! Kvällen avslutades men en film och att vi somnade på soffan. Precis som det ska vara!

Julafton flöt på bra förutom mindre missöden så som att jag glömde allt det jag skulle ha med mig till knytkalasen så jag fick vända och köra hem igen. dessutom kom jag visst lite på sne när jag skulle köra hem Till Linda och Björn så helt plötsligt var jag på väg bort från Perstorp igen tillbaka mot Klippan hållet. Men det redde upp sig till slut! Men julklapparna de får jag inte fören i morgon. Hmm undra vad det kan vara...

På återseende, gott folk!


Kommentarer
Postat av: Anna

Kanonbra klappar ju! Vad han kan, din Henke :)

KRAMAR ANNA OCH OSKAR

2009-12-25 @ 19:44:58
URL: http://annakanintestanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0