Jullov!

Igår var jag bara så där på bra humör utan att egentligen kunna förklara varför. På morgonen fick jag bokstavligen talat gräva ut bilen för att kunna köra till skolan. Men inte ens det kunnde förstöra mitt lättsamma humör.

Kan min gladhet bero på att jag visste vad som komma skulle den dagen, för klockan 16.55 lämnade jag Campus Helsingborg och gick på jullov. Kommer inte återvända till Tretorns gamla fabrik fören nästa år! Inte för jag inte trivs i skolan men denna kursen har kännts så lång och tungrodd. Men nu har jag som sagt jullov, jullov, jullov, jullov, jullov. Förresten sa jag att jag har jullov! Det känns dessutom som riktigt jullov när vi har all den här snön. Som många vet är jag inte den första som skriker ut attt det är fint med snö. Men något har hänt, jag njuter av det! När man går och det knastrar härligt under fötterna. ja det får en nästan att glömma att det känns som om fötterna håller på att frysa bort. För att skorna läcker in, vill ju inte använda mina nya fina vinterstövlar. Då kan de ju bli smutsiga! Så här såg det ut på Industristrasse häromdagen, massa snö!




Känns som en hel evighet sen jag kom hem från Borås, men det är det inte. Men jag tänkte dela med mig av en lärdom som jag fick där uppe. Man ska inte döma folk efter var de kommer i från. Jag menar Jenny var född och uppvuxen i Borås, Sveriges tråkigaste stad och Senada och Sofia hade bott där i två år. Men de tjejerna var inte ett dugg tråkiga för det!! Så här glada var de dessutom när Jenny äntligen fått sin efterlängtade portfölj. Lite suddigt kort men det får ni ta!



Nu får jag sätta fart! Fullt upp i helgen! Jobba hela dagen till stängning sen till Fillefjonken som fyller 18-år. Tycker själv jag hittat en klockren present till wiskeyälskaren! Sen hem sova sju kvart i timmen för atat upp och jobba hela lördagen för att sen på kvällen avnjuta en trevlig kväll med mina arbetskamrater, för vi ska ha julfest hemma hos Agneta. På söndag lär jag nog vakna ganska trött men då måste det julstädas innan Henke kommer hem. Jag har fortfarande inte julpyntat trots att det är den 18 december. Och det ni, det är inte likt mig. Det om något är ett bevis på att jag haft fullt upp. För julpynta det har jag älskat sen jag var en liten snorunge i Söndraby!

På återseende!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0