Barnkalas och trädgårdsfix!

Idag var vi på kalas hos lilla Alva som tyvärr var snorig och febrig. Under tiden vi glufsa i oss massa gott blev vår gräsmatta mossriven samt vertikalskuren vi fick dessutom mossan fint ihop samlad i högar. så när vi kom hem från kalaset var det bara att samla mossan i svarta sopsäckar. Om jag inte minns fel blev det 16 st sopsäckar fulla.

Idag har vi även invigt grillen och gjort egna hamburgare på Friscobröd, sådant hamburgarbröd man kan få hos MAX. De bröden är nog världens godaste och vilka goda burgare det blev. Men stora nu är man proppmätt och kommer nog vara det hela dagen i morgon också.



Så här såg min smarriga hamburgare ut!

Under tiden Henrik fixade rent grillen och lagade mat röjde jag bort förra årets tomatplanter som ståt i vårt uterum hela vintern. De var minst sagt lite vissna och mögliga. Jag kan glatt meddela att våren kommit till Indutrigatan, så här fina blommor har tittat upp ur marken.

En ensam liten blå blomma tittar fram bland stenarna.


Snart är det påsk och sådana här gulingar ser man mycket av just nu!



Dessa blå är fina verkar som vi hade några i rosa också som är på väg.



Sen har vi en buske som är helt underbar i färgen men den luktar dessutom jätte gott, är det någon som vet vad det är för någon buske hade varit kul att veta.



Hoppas innerligt att det fina väder fortsätter!!

Ha det bra!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0