Snart jul men först lite renovering

Snart är julafton här, inte många dagar kvar nu! Granen är klädd och klapparna är klara så nu är det bara att vänta. I torsdags hade Henke och jag julmys. Bakade pepparkakor och klädde granen. Det där med pepparkakor alltså, hade helt glömt bort hur kletig degen var och hur knepigt det var att få pepparkakorna att hålla när man skulle få över dem på plåten. Något som jag däremot kom ihåg var att pepparkaksdeg är mums mums, och visst var det dundergott. Resultatet av bakandet däremot blev lite sisådär. Pepparkaks kamelerna, enda formen vi hade, saknade väldigt ofta benen och mitt i dräddningen fick vi besök så en hel del kameler blev lite väl bruna om vi uttrycker det så. Med andra ord jag brände de flesta, men nu har jag i a f testat på det.



Granen blev hur fin som helst, första riktigt egna granen och vilken gran. Jag var som ett litet barn och bara mös hela kvällen så nöjd jag var. Granen går i rött och guld och vaktas av vår julgris och vår hustomte.



I skrivande stund bilar min bästaste hantverkare upp golvet i tvättstugan, inte allt golv utan bara runt brunnen som vi måste byta. Idag tar vi alltså tag i det här med renoveringen igen efter att ha tagit en lite längre paus från det. Känns kul man har hunnit bli lite sugen på att fixa igen, men det var en välbehövlig paus från fixandet. Tror både jag och Henke känner så. Nu ska jag sluta skriva och hjälpa han. Bilden visar vår tvättstuga i dagsläget, så får vi se sen hur slutresultatet blir!



Vi hörs efter jul så God Jul på er alla!

Kommentarer
Postat av: Elina

God jul o gott nytt år!

2008-12-23 @ 09:49:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0