Inget tomteland i år!

Att ha tomteland det tycker jag hör julen till. När jag bodde i Klippan hade vi en gammal kista med slitna tegelstenar i som vi gjorde tomteland något år. Det är nog det bästa tomtelandet jag varit med och gjort. Men i år blir det tyvärr inget tomteland. Och det är tomtenissarnas fel. De var så sugna på gröt efter ett helt års väntan att de alla trilla ner i grytan. Så nu får de sitta där och skämmas. Så kan det gå när man är för het på gröten!



Så i år blir det ett lite annorlunda tomteland, det blir tomtegröt bokstavligen talat. Hoppas ni gillar det. Jag tyckte det var en kul ide i alla fall. Som ni nog förstår har jag julpyntat idag tyckte det började bli dags nu inte långt kvar till julafton ju. Fixade Henkes julklapp idag har haft lite svårt att komma på vad han skulle få men när jag såg detta kändes det klockrent. Nu gäller det bara att hitta på ett bra rim!

På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0