Hantverkarglädje

Hur vidare min hantverkare är glad det vet jag inte han sover gott för tillfället men jag är glad över min hantverkare i alla fall. Inte bara det att Henkan är snygg i sina jobbekläder han är faktiskt händig också, duktig pojk! Han kan nog faktiskt det mesta okej att allt inte blir perfekt men fullt godkännt lyckas han med. Han har snart lagt hela golvet i tvättstugan självklart har jag assisterat han så mycket jag kunnat men det är ju han som fått göra det svåra. Det jag är mest imponerade över är att vi trots klinkerläggning lyckats behålla husefriden, det var jag lite orolig över. Ni får ett litet smakprov på hur golvet ser ut. Billigt var det också 95 kr kvadrametern, för det priset hade nästan kunnat få se ut hur som helst.
nu börjar det ta sig i tvättstugan golvet på plats

Igår kväll hade vi finbesök, Dan och Johanna. Vi åt lite och spela lite Så det kan låta. Trodde jag och Henkan skulle få storstryk när vi mötte en musikalartist och en kulturvetare men det blev 1-1. Första rundan tog jag och Henrik en relativ lätt seger troligtvis mörkade Dan och Johanna formen för andra rundan sopa de mattan med oss. Vi får ju passa på att umgås med Dan-Åke nu, snart lämnar han musikallivet och Växjö för attpröva lyckan i drömmarnas land, Amerika. Den tredje januari åker han till Chicago för att studera. Från musikalen Chicago till staden Chicago!

Dagen kommer tillbringas i källaren och på Ikea om jag lyckas väcka björnen som sover! Vi ska åka ut till Ikea och kolla på lite skåp och liknande till tvättstugan.

Avslutningvis får jag väl ta upp veckans favoriter:
Klart överst på listan som för det mesta är Henrik
Strax bakom återfinns det lite ovanliga valet, upppfinningen Snörslå, vilken simpel men otroligt effektiv uppfinning.

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: monica

Vad är en snörslå? Gogglade och kom på att en sån kommer aldrig att bo i vårt hus. Puss mammi

2008-12-29 @ 18:33:56
Postat av: Tanja

haha nej men i vår familj har vi alltid höftat det där med att saker ska vara rakt ähh vi går på känsla. Men sådana som vill vara lite nogrannare använder denna lilla sak för att skapa raka linjer..

2008-12-30 @ 10:47:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0